top of page

 

ירידה מהירה במשקל בזמן הריון

לתזונת האישה טרם ההיריון ובמהלכו יש השפעה מכרעת על בריאות האם ועל בריאותו של העובר, עם ובלי קשר למה שמוצג על המשקל. בגלל נוכחותו של העובר והתרבות מהירה של תאים בגוף יש לצפות לעלייה מתונה במשקל גם במהלך דיאטה בהריון היות וגוף האם מספק לעובר הקטן את כל המרכיבים הדרושים לו לצורך גדילה והתפתחות בריאה היישר מרגע ההתעברות, כולל כל מרכיבי המזון המועברים אליו דרך חבלהטבור והשליה.דיאטה מהירה וקלה עם תפריט נכון

בבניית דיאטה לנשים בהריון חשוב לקחת בחשבון את נתוניה הפיזיים של האם, ומשקלה. ככלל נשים בהריון אמורות לעלות במשקל ולא להגביל את הצריכה התזונתית שלהן לצורך הרזיה, גם אם התחילו את ההריון בעודף משקל. עם זאת, נשים בעודף משקל חמור המסכן את בריאותן או את יכולתן ללדת עם מינימום סיבוכים וסבל, יכולות לנקוט צעדים בכדי לא לעלות ואף להוריד במסת השומן של גופן, תוך כדי ההיריון.

ירידה מהירה במשקל עם בניית תפריט נכון

כאשר אנו בונים תפריט להריון לפי עקרונות הנטורופתיה עם מיטל כדורי אנו לוקחים בחשבון את משקל האם, שכן מי שמתחילה הריון בתת משקל זקוקה לתפריט עשיר בשומנים בריאים כדי להגיע לעליה של עד 20 ק"ג, ולעומתה מי שהתחילה את ההריון בעודף משקל זקוקה לתפריט עשיר ומאוזן, כזה אשר יתמוך בה בירידה ושמירה על שומן גוף נמוך יותר, עד לעלייה של מספר קילוגרמים בודדים בלבד בסוף ההריון.

דיאטה בהריון צריכה להיות מורכבת מכל אבות המזון ומבוססת על בדיקות תכופות של חוסרים תזונתיים, לבריאות אופטימלית של האם וכן של העובר. ההמלצה לנשים בהיריון ובפרט לאלו הסובלות מעודף משקל היא להקפיד על צריכה מאסיבית יש ירקות ופירות ושתייה מוגברת של מים, כמו גם על הגברה של פעילות פיזית בעצימות נמוכה כמו הליכה, יוגה ופילאטיס.

bottom of page