top of page

איך יורדים במשקל

אחת מהשאלות הנפוצות ביותר בייעוץ תזונתי מכל סוג אשר חוזרת ועולה גם בייעוץ נטורופתי אצל מיכל כדורי היא איך יורדים במשקל? ברמה הבסיסית, כולנו סבורים שאנו יודעים כיצד לרדת במשקל, אך לא מסוגלים לעמוד בסבל אותו אנו מדמיינים שדרוש, או נתקלים בכישלון במבחן התוצאה. השאלה החשובה היא לא רק איך לרדת במשקל מהר, אלא גם איך לשמור על המשקל הנמוך לאחר הירידה, ואם אפשר עם מינימום אומללות בדרך.

למרבה השמחה, ירידה משמעותית במשקל באופן טבעי היא לא רק חלום באספמיה אלא יעד בר השגה, שהדרך אליו רצופה בגיוון תזונתי ותחושת בריאות משופרת. אז איך יורדים במשקל באופן טבעי? הנה שני טיפים שיעזרו בתהליך:

  1. שמירה על איזון:

אחד מהדברים החשובים ביותר בירידה במשקל, הוא שמירה על איזון של הגוף. גוף אשר נמצא במצב של סטרס יהיה בעל יכולת פחותה לניקוי רעלים ולפיכך גם לניצול ושריפת שומן ראויה, היות וכל אלה הם תפקידיו של הכבד. בכדי לשמור על איזון אשר יקל על פעולתו של הכבד יש להקדיש זמן למנוחה ראויה, דהיינו שמונה או תשע שעות שינה ביממה, ולהקפיד לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום. אנשים אשר אינם מסוגלים להציג רצף שינה, סובלים מלחץ או מכבד שומני וכולסטרול גבוה צריכים לטפל בבעיות אלה באמצעות תפריט נטורופתי הולם אשר יסייע בניקוי הכבד מרעלים ויזרז את שריפת השומנים.

2. את המונח פחות זה יותר שמעתם:

גם אם איננו מסוגלים 'לחתוך' לגמרי מזונות עתירים בשומן, נתרן, סוכר ועמילנים, כדאי לנסות למזער את נוכחותם בדיאטה שלנו כמה שיותר, ומאידך להגביר את נוכחותם של מזונות שלמים, טבעיים אשר עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים וחלבונים מהצומח. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא במקום להתמקד ב'מה לא' להתמקד דווקא ב'מה כן', ולהקפיד שהגוף מקבל את כל תצרוכת החומצה הפולית, ויטמין סי, סידן וכו ממקומות בריאים ושלמים כלומר מזונות טריים וטבעיים ולא ארוזים. כאשר הגוף מקבל את כל החוסרים שלו הכמיהה למזון מזיק פוחתת, והיכולת של גוף עם מצבורים מלאים לנקות את עצמו מרעלים ו'שטויות' גבוהה יותר.

bottom of page