top of page

 

מה זה קנדידה?

מה זה קנדידה זאת שאלה שכיחה ועכשיו ננסה לענות לכם בצורה פשוטה, קנדידה היא פטריה הנגרמת ע"י פטריית השמר קנדידה אלביקנס ומתקיימת כיצור חד תאי שמתרבה ויוצר מושבות לחות וריריות. קיימים כ- 150 זני פטריות קנדידה שונים אך רק תשעה מהם נפוצים כמחלה אצל בני אדם. הקנדידה נוצרת כחלק מהצמיחה של המעי, העור והנרתיק.

שימו לב! מדובר בתופעה נפוצה מאוד ורוב בני האדם כנראה ילקו לפחות באירוע אחד במהלך חייהם. הקנדידה היא אמנם גורם שכיח לזיהום כתוצאה מהפטריה אך לא מדובר בזיהום מסכן חיים. עם זאת, קנדידה עלולה להוביל לזיהומים עמוקים ומופשטים בעיקר אם מדובר בחולים מאושפזים או חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת. יש לשים לב כי אחד הסממנים לזיהום עשוי להיות אלח דם, זיהום בדרכי השתן וזיהום עיני. בנוסף, עלולה להיות מעורבות בקנדידה של כל איבר פנימי כמו לב, מח, ריאות, כבד, חול או מעי.

מה הסימפטומים לקנדידה?

כאמור, פטריות קנדידה יכולות להופיע באיזורים רבים בגוף כאשר כל איזור מתאפיין בסימפטומים שונים. איזור נפוץ במיוחד הוא קנדידה באיזור הנרתיק המתאפיין בריבוי הפרשות לבנות וצמיגיות אופייניות ובמקרים חמורים יותר בתכיפות וצריבה במתן שתן ואף שינויים במחזור החודשי. לעומת זאת קנדידה בנרתיק מתאפיינת בתחושת נפיחות וגזים, כאבי בטן, שיהוקים וגיהוקים וצואה רירית. מצב נוסף של קנדידה הוא באיזור הלשון. מדובר במצב נפוץ יותר אצל מעשנים, תינוקות ובעלי מערכת חיסונית חלשה. הסימפטומים לקנדידה בלשון הם נגעים לבנים בחלל הפה, תחושת צמר בפה ואובדן חוש טעם בזווית הפה.

איך מטפלים בקנדידה?

קיימות תרופות יעילות לטיפול בקנדידה לטיפול מקומי או לטיפול מערכתי באמצעות תרופות ומשחות מיוחדות המיועדות לטיפול וניתן להשיגן אפילו ללא מרשם רופא. אולם, קיימות דרכים אלטרנטיביות לטיפול בקנדידה בשיטה נטורופתית אצל מיטל כדורי.

איך ניתן לטפל בקנדידה בנטורופתיה?

הטיפול הנטורופתי של מיטל כדורי מתבסס על תזונה שמטרתה להרעיב את הקנדידה. זאת באמצעות הימנעות מסוכרים, פחמימות פשוטות ושמרים. ללא שינוי תזונתי קשה מאוד לטפל בקנדידה. שינוי תזונתי עשוי לסייע לאלו הסובלים מקנדידה מערכתית קלה ולכן השינוי התזונתי פותר אותה ומעלים את הסימפטומים. כמו כן, ניתן להשתמש גם בצמחי מרפא ותוספי מזון לצורך הטיפול בקנדידה. לאחר תקופה של כמה חודשים, ניתן לחזור לתזונה מאוזנת.

סיכום,

קנדידה אינה חוויה נעימה ומלווה בתופעות לוואי שמקשות על שגרת היום. לכן כדאי לטפל בפטרייה מוקדם ככל האפשר כדי למנוע כאב וסבל. זכרו כי מעבר לטיפול התרופתי הרגיל קיימים תחליפים שונים ויעילים לטיפול כמו השיטה הנטורופטית. בשיטה זו, תתבססו על תזונה וצמחי מרפא שיאפשרו לכם להתמודד עם הפטרייה ולגרום לה לחלוף מכל מקום בגוף בו היא נמצאת. מומלץ להסתייע בשירותיה של נטורופתית מוסמכת כמו מיטל כדורי כדי לוודא שאתם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר!

bottom of page