top of page

קנדידה בפי הטבעת

סובלים מפטריית הקנדידה בפי הטבעת? יש לנו כמה פרטים שכדי לכם לדעת לגבי התסמינים של הקנדידה, דרכי הטיפול והשיטות האלטרנטיביות והמוצלחות שיסיעו לכם לגרום לה להעלם.

 

מהי קנדידה בפי הטבעת? 

קנדידה היא פטרייה שיכולה לגדול במקומות שונים כמו הפה, הנרתיק ובפי הטבעת של כל אדם. הקנדידה חיה באיזור המעיים כל עוד יש איזון בגוף. עם זאת, כאשר יש חוסר איזון הנגרם כתוצאה ממערכת חיסונית מוחלשת, הקנדידה עלולה להתחזק ולעבור לאיברים נוספים. 

קנדידה הינה תופעה נפוצה מאוד ורוב בני האדם כנראה ילקו לפחות באירוע אחד במהלך חייהם. הפטריה היא אמנם גורם שכיח לזיהום אך לא מדובר בזיהום מסכן חיים. עם זאת, קנדידה עלולה להוביל לזיהומים עמוקים ומופשטים בעיקר אם מדובר בחולים מאושפזים או חולים עם מערכת חיסונית מוחלשת.

מה גורם לקנדידה בפי הטבעת?

לעיתים קרובות גדילת קנדידה בפי הטבעת עלולה לנבוע כתוצאה משימוש ממושך באנטיביוטיקה שהורגת חיידקים שלמעשה עוזרים למנוע גדילת יתר של קנדידה. כמו כן, גדילת יתר של קנדידה במעיים ומעבר לפי הטבעת עשוי לנבוע גם כתוצאה משימוש בגלולות למניעת הריון או צריכת יתר של סוכר.  

מה התסמינים של קנדידה בפי הטבעת?

אחד התסמינים הנפוצים של קנדידה בפי הטבעת הם נפיחות, גזים ועוויתות במעיים. כמו כן עשויות להתלוות תופעות נוספות כמו גירוד ברקטום, שינוי בתפקוד המעיים ושלשולים תכופים. 

איך מטפלים בקנדידה בפי הטבעת?

ניתן לטפל בקנדידה בפי הטבעת באמצעות משחות שונות שניתן להשיג ללא מרשם רופא. עם זאת, קיימות דרכים קיימות דרכים אלטרנטיביות לטיפול בקנדידה בשיטה נטורופתית אצל מיטל כדורי

איך ניתן לטפל בקנדידה בנטורופתיה?

הטיפול הנטורופתי של מיטל כדורי מתבסס על תזונה שמטרתה לבלום את התפשטות הקנדידה. זאת באמצעות הימנעות ממאכלים מסוימים כמו סוכרים, פחמימות פשוטות ושמרים. הסכנה במאכלים אלו היא העובדה שהם מלבים את התפשטותה של הקנדידה ומאפשרים לה לחלחל לאיזורים נוספים בגוף כמו פי הטבעת. שימו לב כי ללא שינוי תזונתי קשה מאוד לטפל בקנדידה. בנוסף, שינוי תזונתי עשוי לסייע לאלו הסובלים מקנדידה מערכתית קלה ולכן השינוי התזונתי פותר אותה ומעלים את הסימפטומים. כמו כן, הטיפול עשוי להיות כרוך גם בשימוש בצמחי מרפא ותוספי מזון לצורך הטיפול בקנדידה. לאחר תקופה של כמה חודשים, ניתן לחזור לתזונה מאוזנת.

לסיכום

קנדידה בפי הטבעת איננה אירוע נעים ועלול להיות מלווה בתסמינים קשים הפוגעים בשגרה היומית. זכרו כי אין להזניח את הטיפול שכן הוא עלול לגרום לזיהום חמור יותר במקרה של הזנחה. על מנת לטפל בפטריית קנדידה בפי הטבעת, זכרו כי ניתן לפנות לנטורופטית מומחית לצורך טיפול מניעתי בפטרייה. כך למשל, טיפול נטורופתי אצל מיטל כדורי יסייע לכם לבחור תזונה מתאימה שתדכא את התפתחותה של הקנדידה. בכך תוכלו להיות בטוחים שתפרדו מהקנדידה בקלות ובמהירות!

אולי תאהב/י גם

bottom of page